ΜΕΘΟΔΟΣ

H διδασκαλία/εκμάθηση Ιταλικής Γλώσσας στη LINGUAitaliana, πλήρως εναρμονισμένη με τα συμπεράσματα της σύγχρονης Γλωσσοδιδακτικής βασίζεται στην επικοινωνιακή προσέγγιση (approccio comunicativo) σύμφωνα με την οποία:

  • η προσοχή μετατίθεται από την διδασκαλία στην εκμάθηση
  • από την γλώσσα, στο πως μαθαίνεται η γλώσσα
  • ο μαθητής περνά στο κέντρο της προσοχής
  • ο ρόλος του καθηγητή είναι να διευκολύνει τη διαδικασία εκμάθησης, που έχει σαν πρωταγωνιστή τον ίδιο τον μαθητή.              

Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι αυτή των περιστάσεων (metodo situazionale) σύμφωνα με την οποία:

  • η διδασκαλία πρέπει να λαμβάνει υπόψη τον μαθητή και τις ανάγκες του
  • να προβλέπει τις περιστάσεις που θα βρεθεί και το ότι
  • η γλώσσα θα του χρησιμεύσει για να επικοινωνήσει σε αληθινές καταστάσεις.

Γι’ αυτό οι διδακτικές ενότητες έχουν πια τίτλους όπως «Στο εστιατόριο», «Στις διακοπές» ή «Σχέδια ζωής» και όχι «Ο παρακείμενος» ή «Οι άμεσες και έμμεσες προσωπικές αντωνυμίες».

Άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό της διδασκαλίας/εκμάθησης Ιταλικής Γλώσσας στο Εργαστήρι Ιταλικής Γλώσσας και Πολιτισμού LINGUAitaliana.gr, είναι ότι πέρα από τη Διδακτική Ενότητα (Unita’ Didattica), το υλικό δηλαδή όπως το βλέπει ο καθηγητής, χρησιμοποιείται και η Ενότητα Εκμάθησης (Unita’ di Apprendimento), πρόσφατος καρπός της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας στην Διδασκαλία, που λαμβάνει υπόψη το πώς σκέφτεται ο μαθητής και βασίζεται στην Ψυχολογία της Μορφής (Psicologia della Forma/Gestast Psychology).

Βασισμένη στα παραπάνω, η διδασκαλία/εκμάθηση Ιταλικής Γλώσσας στο Εργαστήρι Ιταλικής Γλώσσας και Πολιτισμού LINGUAitaliana.gr, πετυχαίνει την ανάπτυξη πολλαπλών γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων στους ακόλουθους τομείς:

  • λεξιλόγιο
  • μορφολογία
  • σύνταξη
  • επικοινωνιακές έννοιες και λειτουργίες
  • περιστάσεις
  • τις μακρο-δεξιότητες: κατανόηση και παραγωγή προφορικού και γραπτού λόγου, προφορική διάδραση, προφορική και γραπτή διαμεσολάβηση, γλωσσική επίγνωση/συνείδηση
  • πολιτισμός, όπως επίσης και
  • ικανότητα μελέτης και στρατηγικές εκμάθησης

Αυτοί οι τομείς αναπτύσσονται βαθμιαία, αλληλοσυμπληρώνοντας ο ένας τον άλλο, από το επίπεδο A1 ως το επίπεδο C2 σύμφωνα με τις αρχές του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Γλώσσες, όπως έχει οριστεί από το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Μοιράσου στο Facebook, στείλε στο Messenger και στο Skype, κάνε tweet! Κατέβασε PDF ή εκτύπωσε!